środa, 24 lipca 2013

"I love You Poland!" - czyli Michael Jackson w Polsce.


Cześć Kochani!

    W dzisiejszej notce skupie się na pobycie naszego idola w naszym kraju. Michael odwiedził Polskę dwa razy. W 1996 roku przyjechał do nas w ramach trasy "HIStory World Tour", a w 1997 wrócił
w celach biznesowych. W tej notce zajmę się rokiem 96.

Od czego by tu zacząć? Michael zjawił się w Polsce we wrześniu 1996. Na lotnisku powitała go grupa taneczna, która odtańczyła tańce ludowe. Król Popu podczas swojego pobytu w naszym kraju zatrzymał się w hotelu Marriott. Przed koncertem artysta spotkał się także z wychowankami jednego z warszawskich domów dziecka. Rozdał im prezenty, a jedna z dziewczynek wystąpiła z nim później na scenie. Michael podczas pobytu w naszym kraju spotkał się z, byłym już, prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim. Wydaje się nam, że wizyta w pałacu prezydenckim powinna być sztywna itp. Nasz kochany Michael nie tracił jednak humoru i podśpiewywał sobie "Smile". Cały Mike. :) <3




Na pewno wizyta Michaela Jacksona w Polsce była wydarzeniem wręcz historycznym. Taka gwiazda jak On przybyła właśnie do naszego kraju! ( W takich chwilach żałuje, że nie urodziłam się wcześniej... )
Dla mnie osobiście wielkim zaskoczeniem okazał się cennik biletów. Zawsze, kiedy myślałam o koncertach Michaela byłam pewna, że bilety były bardzo drogie. W końcu on jest taką gwiazdą! Zerknijcie sobie na ów cennik.

BILETY / TICKETS
Ceny / Prices
50 PLN - sektory I - VIII
40 PLN - sektory IX - XVI
30 PLN - sektory XVII - XXV

Zdziwieni? Ja również byłam zaskoczona. Ja rozumiem, że to były inne czasy, ale jednak nie wyobrażam sobie takich cen. Jak wiecie, w tym roku Paul Mccartney zawitał do Polski. Najtańszy bilet kosztował 250zł. A na koncert Michaela wtedy wystarczyło mieć 30zł.




Kolejna sprawa, która mnie zaskoczyła to fakt, że koncert nie został w całości wyemitowany w telewizji. Polsat puścił jedynie dwie piosenki. Podobno było tak dlatego, że Michael nie wydał im licencji na nagranie całego koncertu. Nie wiem jednak na ile to prawda.

Spotkałam się również z informacją o tym, że na koncert przybyło więcej fanów, niż planowali organizatorzy. Wiele osób weszło bez biletów. Tak na prawdę nie miało znaczenia to, jaki bilet się kupiło. Kto pierwszy ten lepszy. Ludzie od rana czekali pod bramkami, a kiedy te zostały otwarte biegli ile sił w nogach pod scenę. Sektory zostały zniszczone. Dla tych ludzi liczył się tylko Michael. A ja całkowicie ich rozumiem. ;)



A jakie były recenzje po tym koncercie? Krytycy byli zgodni co do jednego. Koncert przerósł organizatorów, a ochrona nie potrafiła poradzić sobie z rosnącą liczbą wielbicieli Michaela. Organizatorzy zawiedli. Dlaczego? Plan był przecież dograny. Przed Michaelem mieli zagrać polscy artyści, między innymi: Formacja Nieżywych Schabuff. Nasi rodacy mieli grać od godziny 18.30 do godziny 21. Niestety skończyli już o godzinie 20. Przez godzinę puszczana była muzyka z kaset. Przed godziną 21, setki fanów przedarli się przez ochronę. ( bez biletów. )
Krytycy zgodnie wypowiedzieli się, że Michael Jackson na pewno nie zawiódł. Zjawił się na scenie punktualnie i dał koncert jakiego nigdy wcześniej w Polsce nie było.


I na koniec fragment koncertu w Polsce. Michael wykonuje "Heal the World"





w.i.t.h. Love!
Billie!

18 komentarzy:

  1. Czytałam gdzieś o tym. Faktycznie bilety teraz tanie, ale kiedyś to było kupę kasy. Jest jeszcze TWYMMF nagrane. Coś słyszałam, że Polsat może mieć ten koncert nagrany, ale coś z licencją jest nie tak. No nie wiem..

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie też tak czytałam. Podobno MJ im nie dał licencji na puszczenie całego koncertu w Tv. Myślę jednak, że to wina polsatu. Nie zapytali, albo nie wiem co. Mike by raczej im dał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie nowy, żeby nie było że nie informuję ;)

      Usuń
  3. Jak zobaczyłam cennik biletów to moja twarz wyglądała dokładnie tak: O_O albo tak o_O xd
    Haha, rozwalili sektory. Jak zwierzęta ;). Ale rozumiem. Ja na zwykłych koncertach pcham się na sam przód i zawsze jestem pod sceną, a co dopiero by było na jego koncercie. Ja bym wgl się nie mogła opanować. Jak se tak o tym myślę, to mam nadzieję, że mojej mamy nie byłoby wtedy ze mną, bo by kazała mi się uspokoić i zabrałaby mi całą zabawę i ekscytację i koncert byłby do d*py, za przeproszeniem. Zawsze tak jest ;/
    Słyszałam, ze Formacja Nieżywych Schabuff wystąpiła. Mam nadzieję, że nikt Michaelowi nie przetłumaczy nazwy ich zespołu, bo...yyy no siara ;)) ;p
    Na scenie był punktualnie - w naszych czasach to taka rzadkość -.- Michael tylko udowadniał nam tym że był profesjonalistą i szanował innych. Słyszałam, ze jak Whitney Houston była w Polsce to nas później zjechała, koncert bł zrobiony na odwal i obraziła nas mówiąc, że 'Polska to trzeci świat'. Sodówa.. ;/ W każdym razie RIP dla ich obojga.
    Dopiero teraz pooglądam ten występ. :):) Nie mogę doczekać sie następnej notki ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście słyszałam, że jak Whitney u nas była to była tak naćpana, że ledwo śpiewała. Widziałam urywki i ..... .

      Usuń
    2. Haha, moja mama cały czas porównuje jej życiorys do Rihanny xd. Coraz więcej jest na rzeczy :D Whitney była bita przez swojego faceta i i tak do niego wracała, teraz się dowiaduję ze Whitney też upija się i ćpa przed występami xd. chociaż Rihanna nigdy nie obraziła żadnego kraju. To co zrobiła whitney było rasistkowskie. muszę zobaczyć filmiki z jej występu w PL.

      Usuń
    3. Ale Rihanna jak przyjechała z koncertu w Polsce powiedziała " w Polsce czułam się jak zwierze zamknięte w klatce ". to pewnie dla tego, że tyle osób się na nią rzucało. Ja rozumiem, że ma wiele fanów, ale na Barbadosie czy skąd ona tam pochodzi też na pewno nie może się ruszyć, ale swojego kraju tak nie obrazi ...

      Usuń
  4. Co do Whitney. Jestem w szoku To, że ćpała to wiem, ale nie wiedziałam, że powiedziała coś takiego o Polsce. Ja wiem, że nie jesteśmy najlepszym krajem, ale bez przesady. ;/

    Maddie - moja mina po zobaczeniu cennika była identyczna. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ejjj, nie porównujcie Naszego Majkula do tej brzydoty Whitney.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale porównując ich razem Michael jeszcze bardziej błyszczy ;) Więc myślę że to mu na dobre wychodzi ;p

      Usuń
    2. Słuchaj. Nie mów tak o Whitney. To była naprawde piękna i utalentowana kobieta o cudownym głosie. A to że ćpała to inna sprawa.

      Usuń
  6. Nie porównujemy, tylko sstwierdzamy przykre fakty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Looooooooooooooooooooooooooooool. Nie wiedziałem że bilety na koncerty Mikea są takie tanie. Zawsze myślałem że kosztują min. 150zł o_O Tobiasz

    OdpowiedzUsuń
  8. Co jak co , ale Polska nie spieprzyła tego i godnie go przywitała :) Szkoda tylko że plany Michaela o wybudowaniu Rodzinnego Parku rozrywki nie wypaliły , ale i tak zrobił dużo samym przyjazdem tutaj ^.^

    OdpowiedzUsuń
  9. Bilety na koncert Michaela Jacksona tanie?! W 1996 roku to było dużo pieniedzy! W zależności od sektora.Wiem bo byłam. Z resztą na Jego kilku koncertach nie tylko na koncercie w Polsce.W tej chwili , po Jego śmierci jakikolwiek bilet na jakikolwiek Jego koncert MJ ma ogromną wartość kolekcjonerską!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam dopiero 11 lat i też okropnie żałuję że wtedy nie żyłam... ile mnie ominęło! Jeszcze jak w telewizji było o nim głośno to ja nawet nie wiedziałam kto to jest.
    PS nie wiecie gdzie bym mogła dostać autograf Mike'a?

    OdpowiedzUsuń
  11. I teraz też żałuje, że mnie nawet na świecie wtedy nie było :( Czm nie urodziłam się wcześniej?! Dlaczego?! To było tylko 50 zł! POZA TYM NIE DZIWIE SIĘ TYM LUFZIOM BEZ BILETÓW, NOBO KTO BY NIE CHCIAŁ ZOBACZYĆ KRÓLA POPU NA ŻYWO?

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja wtedy mialem 11i spowodu upływu czasu mogę dobrze nie pamiętać ale koncert oglądałem w tv i nie przypominam sobie żeby puszczono tylko dwa utwory. Szkoda że mnie tam nie było. Ale takiego 11 latka pewno by zadeptali. : )

    OdpowiedzUsuń